سوله دست دوم، سازهای متشکل از قطعات پیشساخته است که در کارخانه سوله سازی، مطابق با یک برنامهریزی تولید معین ساخته و انبار میشوند. معمولاً طوری برنامهریزی میشود که فاصله میان زمان تولید این قطعات تا نصب در محل، به کوتاهترین میزان ممکن برسد و به اصطلاح، قطعات برای مدتی طولانی در انبار دپو نشوند. قصد داریم از نگاه مشتری سوله دست دوم، به این مقوله نگاه کنیم و دلایل منطقی برای انتخاب این سازه از سوی مشتری را مورد بررسی قرار دهیم.
مزیت اول انتخاب سوله دست دوم، صرفهجویی زمانی قابل توجهی است که به عمل خواهد آمد و این موضوع، بسیار مطلوب مشتری خواهد بود. به جای چند ماه انتظار برای دریافت سوله نو ، ظرف مدت نهایتاً دو هفته، صاحب سوله خود خواهید شد و این امکان تحویل فوری سوله، مزیت بسیار مهم این سولههاست. مزیت دوم هزینه ساخت سوله است که بسته به متریال و مصالح مصرفشده و سادهسازی نقشه کار، گاه تا حدود 30 الی 40 درصد کاهش هزینه را با انتخاب سوله دست دوم به جای نو، نصیب کارفرما خواهد نمود که عدد بسیار دلچسبی خواهد بود. مزیت سومی که قصد اشاره به آن را داریم، امکان گزینش قطعات سازه است که این حق انتخاب، در سوله دست دوم برای مشتری محفوظ است. یعنی مشتری این اجازه را خواهد یافت تا با حضور در کارخانه سولهسازی، در خصوص انتخاب اجزای سوله نیز اظهارنظر نماید. ترکیب این سه مزیت اصلی و کلیدی آنقدر ارزشمند هست که هر کارفرمایی را برای ثبت سفارش سوله دست دوم ترغیب نماید.